پایا در یک نگاه

   با افزایش توجه نظام سیاسی و اجرایی به قابلیت ها و ظرفیت های بخش معدن و همزمان با تشدید تقاضا برای ذخایر و مواد معدنی استراتژیک در بازارهای داخلی و خارجی، جایگاه شرکت های فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی در سطح اقتصاد ملی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. این موضوع، بصورت ویژه از منظر بنگاه های اقتصادی که در تأمین منابع و مواد معدنی مورد نیاز صنایع مختلف فعالیت می کنند، قابل توجه به نظر می رسد.

بر اساس ضرورت موجود در کشور، شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا  متشکل از ۱۲ شرکت بزرگ معدنی و صنایع معدنی، از سال1398 با واگذاری 13پهنه اکتشافی به مساحت حدود  km258,000 با عنوان  کنسرسیوم اکتشاف، آغاز به کار کرد.

اهداف استراتژیک

 اهداف استراتژیک تعیین شده مبتنی بر مدل استراتژی شرکت به شرح ذیل می باشد: 

1- اجرای عملیاتی اکتشافی در محدوده های اکتشافی متعلق به شرکت

2- سرمایه گذاری مشترک در محدوده های پر پتانسیل داخلی

3- تهیه و تامین ماشین آلات اکتشافی و …

4- بررسی و امکان سنجی فنی و اقتصادی به منظور انجام فعالیت ها و سرمایه گذاری در حوزه خارجی کشورهای منطقه و …

شعار پایا

محور توسعه معادن ، اکتشاف می باشد.

هدف پایا

ایجاد ارزش افزوده  ارزش سهام سهامداران

چشم انداز

بر اساس اهداف شرکت پیش بینی می شود:

  1. افق 2 ساله(1404): اتمام عملیات اکتشافی در محدوده های دارای پروانه اکتشاف شرکت و دستیابی به حداقل 4 گواهی کشف و 2 پروانه بهره برداری.
  2. افق 5 ساله(1406): یک شرکت هدفمند در زمینه اکتشاف و توسعه معادن.

 

140

نیروی متخصص

12

سهامداران

52

پروژه انجام شده

20

پروژه در دست اجرا